Проповідь на 14-у Неділю після П’ятидесятниці

"Друже, як ти увійшов сюди, не маючи весільної одежі?" (Мт. 22, 12)

Дорогі Брати і Сестри!

Господь наш Спаситель, як добрий пастир, шукав і по нинішній день шукає заблудших овечок, щоб на своїх раменах принести їх до Божого стада на Небесну весільну гостину.

Він у Божественній своїй науці запевняв усіх, що нема більшої радости, аніж коли грішна людина навернеться до Бога. Христос шукає отак грішних митарів, гостить їх у Своєму домі, навчає їх і лікує - бо здорові не потребують лікаря, а тільки хворі, хворі душею. До Божої трапези запрошує Христос усіх людей, кажучи: "Прийміть і споживайте Моє тіло, що за вас ламається на відпущення гріхів, а також пийте, бо цс -кров Моя, що проливається за вас і за многих". А дальше Він каже: "Прийдіть до Мене всі, обтяжені горем, і Я вас потішу". Цими словами Він запевняє нас, що до весільної гостини в Царстві Отця Небесного запрошені всі!

Весілля, про яке говориться в нинішній Євангелії, це - образ Небесного Царства. Весільна одежа - це ласка Божа, ласка освячуюча, і про цю ласку-одежу людської душі будемо, при помочі вашої уваги, розважати.

Кожна охрещена людина живе подвійним життям, а саме - природним і надприродним. Ми вроджені до природного життя. Надприродне життя дає нам духові сили - нову красу - нове існування. Це, власне, і є освячуюча ласка Божа. Вона являється надприродним життям нашої душі. І так, як наше тіло без душі є трупом, так душа без освячуючої ласки є морально мертва. Через природне наше народження ми стали дітьми наших батьків, від котрих ми дістали кров і тіло; а через надприродне народження з Духа Святого ми стали Божими людьми, учасниками Божої природи, як написав Св. Петро в Другім Посланні, розділ 1-й, стих 4-й:" Сам Господь Бог дав силу дітьми Божими стати, віруючим в Ім`я Його, котрі не з крови, ані не з похоті тіла, а з Бога на родилися" (Іван, 1,12-13). Захоплений цією нашою здатністю, пише Св. євангеліст Іван у розділі 3-му, ст. 1:"Дивіться, яку любов дав вам Отець, щоб ви дітьми Божими звались, і ними ми є". Отже, ця ласка небесна освячує й робить нас подібними до Отця Небесного! Господь Бог любить людину, що чиста від гріхів і затримала в собі освячуючу ласку Божу, а ми навіть не в силі збагнути це своїм розумом... Бог стереже таку людину, як зіницю ока Свого! А хоч часом Бог допускає на нас якісь прикрості чи нещастя, то це може бути й для нашого добра, бо "тим, котрі люблять Бога, все виходить на добре" (До римлян, 8, 28). А ми причетні до Небесного Отця, як діти до своїх батьків, якщо ми живемо в цій освячуючій ласці Божій. Тоді ми поділяємо всі заслуги Спасителя і всіх Святих, а по закінчкнню нашого життя приступимо до Божого наслідства, як каже Св. Павло: "А коли ви діти, то ви й спадкоємці Божі, співнаслідники Христові" (До римлян, 8, 17). Ось які великі скарби ми здобуваємо при помочі Божої ласки освячуючої! Смерть, дорогі брати і сестри, - це кара, і тому вона має в собі щось страшне... А що ж можна сказати про смерть душі в гріхах, смерть душі, що є іскрою Божого життя? Коли вона вмирає, позбавлена Божої ласки, то образ такої душі є відворотним, таким жахливим, що Господь Бог і всі янголи та святі відвертаються від неї...

Тож бережім цінний дар Божий - нашу весільну одежу, про яку ми чули сьогодні з читання Святої Євангелії. Наш обов`язок є зберігати її в своєму житті, щоб ми заслужили собі щастя вічне в Царстві Отця, і Сина, і Святого Духа.

Святе Письмо, особливо чотири Євангелії, записані Святими Матвієм, Марком, Лукою й Іваном, а також Діяння Святих апостолів і Пастирські листи Св. Павла, Св. Петра, Св. Івана, і взагалі цілий Новий Заповіт- це джерело Божої правди, бо вони передають бесіди самого Сина Божого Ісуса Христа. А нинішнє читання зі Святої Євангелії, записане Св. євангелістом Матвієм, дає нам прекрасну науку. Один цар справив своєму синові весілля і вже заздалегідь запросив гостей. А коли прийшов час бенкету, послав своїх слуг, щоб нагадати всім запрошеним про весільну гостину. Але гості не схотіли прийти... Один пішов у поле, другий на торг, а інші навіть побили посланців, а кількох навіть убили. Коли цар довідався про це, то дуже розгнівався й вислав військо, щоб воно вбило негідників, і наказав підпалити їхнє місто!

Це є вірний образ Страшного Суду. Прийде колись заповіданий час, коли Христос зійде з небес і, засівши на престолі слави, буде судити живих і мертвих, і царству Його не буде кінця. І стануть перед Ним усі народи всіх віків і всіх країв, всі - гідні й негідні. І, як добрий пастир, відділить Господь добрих від злих - одних по правиці своїй, а других по лівиці - і промовить до них: "Я терпів задля вас на хресті тяжкі муки, і тими муками приготував вам гостину, відкрив двері неба, а ви, невдячні, не захотіли прийти! Бо ви, невдячні, не прийняли Мене! Коли Я був голодний, ви Мене не нагодували. Коли Я був нагий, ви Мене не вдягнули, ані у свій дім не запросили і у в`язниці Мене не відвідали. Ідіть же, прокляті, в вогонь вічний! "А до тих, що стоятимуть по Його правиці, Він скаже: "А ви були доброчинні все своє життя. Коли ви робили добро своїм ближнім, ви це робили Мені. Увійдіть в радість Царства Небесного, всі ви, повні освячуючої ласки Божої!"

Знаменні ці слова. Погляньмо навколо себе - скільки всюди біди і злиднів. Чи ми тільки тішимось своїми розкошами й шукаємо товариства багатих і щасливих? Чи ми не бачимо голодних, нагих і покривджених? Господи Ісусе Христе, поглянь своїм ласкавим оком і дай нам розум і доброчинність) на поміч нашому побожному українському народові, що тепер змагається за свою Незалежність і так потребує нашої уваги, нашої любови, нашої помочи! Наш нарід перейшов через великі муки і страждання від наших переслідувачів. Мільйони наших найкращих людей загинули в страшних муках. Скільки є знаних і незнаних, ще не віднайдених і безіменних могил наших братів і сестер, що загинули не тільки на нашій рідній землі, а й у тайзі і тундрі, у концентраційних таборах! Зглянься над ними, прийми їх до Своєї оселі, а нам дай силу й волю допомагати тим, що ще живуть і борються за свободу України. Всім нам подай ласку заслужити місце коло Тебе, Господи Боже наш!

Амінь.

Джерело: http://hram.in.ua/biblioteka/propovidi/48-book48/150-title334

  Розклад богослужінь

6 червня 2020 р. - Субота.
Троїцька поминальна субота. 
8.00. Літургія. Поминання спочилих.
17.00. Вечірня.

7 червня 2020 р. - Неділя.
ДЕНЬ СВЯТОЇ ТРІЙЦІ, П'ЯТДЕСЯТНИЦЯ. 
9.00. Літургія.  Молебень. 

8 червня 2020 р. - Понеділок.
День Святого Духа.
9.00. Літургія. Молебень.

Православна Церква України поступово відновлює богослужіння у храмах

ПОМИНАННЯ ПОМЕРЛИХ НА КЛАДОВИЩАХ М. ОСТРОГА
Субота, 6 червня, 11.00 - Кладовище по вул. Татарській.
Понеділок, 8 червня, 11.00 - Кладовище по вул. Бельмаж.
Вівторок, 9 червня, 10.00 -  Нове кладовище (біля автостанції).

  

 

 

 





Збір коштів