36-а Неділя після П'ятдесятниці

Через п’ять неділь ми з вами розпочнемо Великий піст – шлях аскетичного приготування до світлого свята Воскресіння Христового. Великий піст – це подвиг покаяння, молитви та духовного вдосконалення, тож важливо увійти в нього, примирившись із ближніми, сповнившись спокоєм і любов'ю, з вірою і смиренням у душі. Саме тому задовго до початку Святої Чотиридесятниці Церква звертає нашу увагу на її важливість і закликає до роздумів про її значення. Цьому присвячені кілька підготовчих тижнів, де кожне недільне євангельське читання розкриває нам сенс і значимість покаяння, зустрічі Бога, смирення, прощення, духовного очищення.

Відтак, уже цієї неділі під час читання Євангелія ми чуємо розповідь про Закхея (Лк. 19: 1-10). Цей чоловік був багатим, старшим над митарями (тогочасними чиновниками, які збирали мито і податки з населення). Коли Господь наш Ісус Христос прийшов до міста Єрихона, то Закхей дуже хотів побачити Його. Але через натовп і свій малий зріст не міг цього зробити. Тоді він виліз на дерево – Господь помітив Закхея і сказав, що бажає бути гостем у його домі.

 

Читати далі

12 лютого – Собор Трьох Святителів

Собор Трьох Святителів Вселенської Церкви – Василія Великого, Григорія Богослова та Іоана Золотоустого належить до найшанованіших свят Православної Церкви. Згідно із Святим Переданням, поштовхом до встановлення цього празника була велика суперечка у другій половині XI ст., в час правління Візантійського імператора Олексія I Комніна про те, хто з цих трьох Святителів є більш цінний для Церкви. Одні вище ставили святого Василія Великого, другі святого Григорія Богослова, а ще інші – святого Іоана Золотоустого. Через це між багатьма виник розбрат: одні називалися василіанами, другі –григоріанами, а треті – іоанітами.

 

Читати далі

Проповідь архієпископа Іларіона на Євангельське зачало 31 неділі після П’ятидесятниці

Дорогі брати і сестри! Сьогодні у храмах за Божественною Літургією чуємо уривок з Євангелія від святого апостола і євангеліста Луки про зцілення Христом сліпого (Лк. 18. 35-43). 

Вже підходили останні дні проповідницького служіння Спасителя, але біля Христа і далі продовжували юрмитися сотні й тисячі «спраглих» душ, які супроводжували Його, де б Він не був. Галас і гомін, який здіймали люди, зумовив сліпого Вартимея (саме так його називає апостол Марк у своєму Євангелії 10. 46) запитати: «Що це таке?» (Лк. 18. 36).  Відповідь сліпому, що  це «Ісус Назарянин». настільки зворушила його душу, що, не перестаючи кричати, він не тільки благав про милість щодо нього, але й називаючи Його нащадком Давида, дав усім зрозуміти, що Ісус більше, ніж пророк: «Ісусе, Сину Давидів, помилуй мене».

Читати далі

34-та Неділя після П'ятдесятниці

Якщо Учитель благий, Який є сама мудрість Божа, дає нам настанову: виконувати заповіді, що може бути вірніше від цієї настанови? Якщо Він цe повчання з’єднує з умовою: «якщо хочеш ввійти в життя вічне»; отже дотримання заповідей вказує шлях до вічного, блаженного життя: що може бути важливіше від цієї настанови?

Якщо це повчання Спасителя здається малим: згадаймо, що сказав Господь про малі заповіді: «Хто порушить одну з оцих найменших заповідей і навчить інших так робити, той буде найменшим у Небеснім Царстві. А хто виконає їх і навчить, той буде великим у Небеснім Царстві» (Мф.5,19).

Ісус випробував юнака, поставивши його перед вибором між небесним скарбом і земним багатством. І юнак засмутився, бо занадто любив свій великий маєток і не ризикнув відмовитися від нього заради невидимого небесного скарбу.

Читати далі

Велика Агіасма

Читати далі

14 січня Обрізання Господнє. Святителя Василія Великого

На восьмий день після Свого Народження Господь наш Ісус Христос, за старозавітнім законом, прийняв обрізання, встановлене для всіх младенців чоловічої статі на знак Завіту Бога з праотцем Авраамом і його потомками ( Бут. 17, 10-14; Лев. 12,3). При звершенні цього обряду Божественному Младенцю було дане Ім’я Ісус, звіщене Архангелом Гавриїлом ще в день Благовіщення Пресвятій Діві Марії ( Лк. 1, 31-33; 2,21).

За тлумаченням отців Церкви, Господь, Творець закону, прийняв обрізання, являючи приклад, як людям належить неухильно виконувати Божественні постанови. Господь прийняв обрізання для того, щоб ніхто потім не міг засумніватися у тому, що Він був істинний Чоловік, а не носій прозорої плоті, як навчали деякі єретики ( докети). У Новому Завіті обряд обрізання уступив місце таїнству Хрещення, прообразом котрого він був ( Кол. 2, 11-12). 

Читати далі

Розклад богослужінь

27 листопада 2021 р. - Субота.
17.00. Вечірня.
Заговини на Різдвяний піст.
Поминання всіх, в Україні голодом заморених.

28 листопада 2021 р. - Неділя.
23-тя неділя після П'ятдесятниці. Глас 6. 
9.00. Літургія. Молебень. Панахида. 
Початок Різдвяного посту.

 

                                                                Оголошення!
Шановні парафіяни! Запрошуємо ваших діток до недільної школи! Детальніше на сторінці фейсбуку "Недільна школа Свято-Миколаївської церкви міста Острог" . Приєднуйтесь!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Банківський рахунок Релігійної громади Свято-Миколаївської парафії (01 липня 2020 р.)
 
 



Збір коштів