Слово Блаженнійшого Митрополита Епіфанія на свято Хрещення Господнього

Недавно ми з вами святкували найвеличнішу подію у справі Божого домобудівництва нашого спасіння – Різдво Господа нашого Ісуса Христа. Сьогодні ж ми згадуємо не менш важливу подію у житті нашого Спасителя – Його хрещення у водах Йорданських. Сьогоднішнє свято, за словами святителя Іоана Золотоустого, є печаттю різдвяного циклу, бо запечатує Вифлеємський вертеп, де Ветхий днями, як дитина біля грудей матері, лежав у яслах; Він же відкриває йорданські джерела, де Той же Ветхий днями хреститься нині з грішниками, даруючи світові Своїм пречистим тілом відпущення гріхів. У першому випадку народжений з утроби Пречистої Діви явився для дітей як дитина, для матері – сином, для волхвів – царем ...; у другому випадку, саме в час Свого хрещення, Він приходить на Йорданські води для того, щоб омити гріхи митарів і грішників.  

Господь наш Ісус Христос після повернення з Єгипту постійно перебував у Галилеї, у місті Назареті, де був вихований своїми батьками, приховуючи від людей силу Свого Божества і премудрість до тридцятилітнього віку, бо неможливо було в юдеїв нікому раніше тридцятилітнього віку бути вчителем або священиком. Саме тому Христос і не починав Свого служіння, Своєї проповіді і не являв Себе Сином Божим і, за словами святого апостола Павла, Первосвящеником Великим, Який перейшов небеса (Євр. 4: 14), доки не досяг зазначеного віку. Коли ж настала повнота часу і закінчився визначений час приготування людського роду до спасіння, тоді прийшов час виконати волю Отця Небесного, показати і відкрити людям шлях в Царство Боже. У цей час, за пророцтвом Ісаї, у країні Йорданській лунає «глас вопіющого в пустелі: приготуйте путь Господеві, прямими зробіть стезі Йому» (Мф. 3: 3).

Читати далі

Велика Агіасма

Агіасма (з гр. мови – святиня; церковно-сл. Агіасма – свята вода). Зазвичай Агіасма означає святу воду Великого освячення, тому часто вживається словосполучення “Велика Агіасма”. Рідше зустрінемо новий порівняно вираз “Мала Агіасма”, що означає воду Малого водосвяття.

Велика Агіасма, тобто вода освячена на Богоявлення, є однією із святинь Православної Церкви і має широке літургійне застосування. ЇЇ, наприклад, п’ють у випадку тих чи інших перепон до святого Причастя. Святитель Іоан Золотоустий говорить про чудесні властивості цієї води: “В це свято опівночі, зачерпнувши води, приносять її додому і зберігають весь рік… Сутність цієї води – протягом довгого часу не псуватися, але цілий рік, а часто два чи три роки залишатися неушкодженою і свіжою, і після такого довгого періоду часу, вона не поступається водам, які щойно взяті із джерел”.

Слід зазначити, що воду освячують двічі за чином Великого освячення: в день Навечір’я Хрешення Господнього (18 січня) і в самий день Богоявлення (19 січня). Існує помилкова думка про те, що це різні за значенням води, НІ! Чин освячення повністю однаковий і тому вода і та і інша є Великою Агіасмою.

Читати далі

14 січня - обрізання Господнє. Святителя Василія Великого

Найближчою важливою подією із життя Ісуса Христа, що наступає після празника Христового Різдва, є Господнє Обрізання і надання імені. Цей празник ми святкуємо 14 січня. Святе Євангеліє про це так говорить: "Як спов­нились вісім днів, коли мали обрізати хлоп’ятко, назвали Його Ісус — ім’я, що надав був ангел, перше, ніж Він почався у лоні" (Лк. 2, 21). Ісус Христос, як Бог і Законодавець, не був зобов’я­заний виконувати релігійні приписи ізраїльського народу, та все-таки Він їм добровільно підкорився і їх зберігав. З тієї причини Він восьмого дня після народження піддався обряду обрізання.

Старозавітне обрізання було прообразом новозавітного хре­щення, що втілює нас у Христа. Святий апостол Павло, називаючи хрещення нерукотворним обрізанням, каже: "У Ньому ви були й обрізані обрізанням нерукотворним, коли ви з себе скинули це смертне тіло обрізанням Христовим. Поховані з Ним у хрещенні, з Ним ви разом також воскресли" (Кол. 2, 11-12).

Читати далі

Митрополит Епіфаній: "Не на показ, не з примусу, а добровільно та щиро, з любові до Бога, допомагаймо своєму ближньому, який опинився у скруті"

Часто ми запитуємо у себе: чи правильно чинимо, чи справедливе ухвалюємо рішення, як краще вчинити у тій чи іншій ситуації? Аби знайти відповіді на ці непрості питання, варто подумати над тим, а як би ви зробили для Бога – свого люблячого Небесного Отця?

Усе найкраще, що звершує людина у своєму житті, лине від щирої душі, спонукається любов‘ю, добром та милосердям. Саме ці чесноти, які ми плекаємо у своєму серці, є, зокрема, свідченням нашої віри у Христа. Як ми можемо показати Богові, що дійсно слідуємо Його вченню? Найперше, своїми вчинками щодо ближніх, добром, яке ми проявляємо до інших людей, бо Господь навчає нас: «Істинно кажу вам: зробивши це одному з цих братів Моїх менших, Мені зробили» (Мф. 25: 40).

Читати далі

Поточна сторінка: 2

[12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940]

                                     

 

  Розклад богослужінь

22 лютого 2020 р. - Субота.
М’ясопусна поминальна субота.
8.00. Сповідь. Літургія. 
ПАНАХИДА (поминання спочилих).
17.00. Вечірня.

23 лютого 2020 р. - Неділя.
Неділя м'ясопусна, про Страшний суд. Глас 3.
9.00. Сповідь. Літургія. 
МОЛЕБЕНЬ.
ПАНАХИДА (поминання спочилих) не звершується.
 

 

  

 

 

 





Збір коштів